فروشگاه تاسیساتی آبراه به منظور ارایه محصولات با کیفیت در صنعت تاسیسات و ارایه ی راهکارهای مناسب در تاسیسات ساختمان ایجاد شده است .

نظرسنجی سایت

آیا فیلتر های دستگاه تصفیه آب در زمان تعیین شده تعویض می کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 14
  • بازدید دیروز : 21
  • بازدید کل : 30466

داکت اسپلیت میتسوبیشی


یستم تهویه داکتد اسپلیت:
سیستم¬های تهویه داکتد اسپلیت یا سیستم¬های تهویه کانالی، سیستم¬های تهویه مطبوعی هستند که بار سرمایشی مورد نیاز را از طریق سیکل تبرید تراکمی و بار گرمایشی مورد نیاز را توسط کویل آب گرم تعبیه شده بر روی آنها تأمین
می¬نمایند. حجم هوای تولیدی در این سیستم¬ از طریق کانال¬های تعبیه شده در خروجی دستگاه¬ به فضاهای مورد نظر انتقال
می¬یابد. استقلال هر یک از واحدهای مصرف کننده، صرفه¬جویی در هزینه¬های اولیه و هزینه¬های عملکردی از مزایای مهم این سیستم¬ها می¬باشند.

اجزای سیکل تبرید تراکمی:
سیکل تبرید به طور کلی از چهار جزء اصلی تشکیل شده است که این بخش¬ها عبارتند از:

1) کمپرسور:
کمپرسور یا متراکم کننده وسیله¬ای است جهت متراکم کردن و افزایش فشار انواع گازها در سیکل تبرید تراکمی. در واقع اصلی¬ترین قسمت یک سیکل تبرید و قلب آن کمپرسور می¬باشد. کمپرسور دارای یک لوله مکش (Suction) و یک لوله رانش(Discharge) می¬باشد.
انواع گوناگونی از کمپرسورها در تهویه مطبوع استفاده می¬شود که بیشترین وپر مصرفترین آنها عبارتند از:
o کمپرسورهای رفت وبرگشتی یا سیلندر پیستونی (Reciprocating)
o کمپرسورهای غلتکی (Rotary)
o کمپرسورهای حلزونی (Scroll)

2) کندانسور:
کندانسور یا تقطیر کننده، نوعی مبدل حرارتی است که مبرد گازی شکل متراکم شده در کمپرسور، با فشار بالا وارد آن شده و سپس با وزش و عبور هوا از لابه¬لای لوله¬های فین دار آن و خنک شدن نسبی مبرد در فشار بالا، مبرد متراکم شده از حالت گازی به مایع تغییر حالت می¬دهد.

3) کپیلاری تیوب:
کپیلاری تیوب یا لوله مویین، یک لوله باریک و بلند مسی است که وظیفه آن ایجاد اُفت فشار مناسب در مسیر عبور مایع مبرد از قسمت فشار بالای سیستم (کندانسور) به قسمت فشار پائین آن (اوپراتور) می¬باشد.

4) اواپراتور:
اواپراتور یا تبخیر کننده، مبدل حرارتی می¬باشدکه با جذب گرما از محیط مورد نظر (فضای داخل ساختمان)، باعث تغییر حالت مبرد (در فشار پائین) از مایع به گاز می¬گردد. برای این منظور وجذب بهتر گرما وانتقال آن به محیط بیرون ساختمان، هوا از بین لوله ها وپره¬ها عبور داده می شود. اواپراتور دستگاه¬های این شرکت از نوع انبساط مستقیم (DX) بوده و مانند کندانسور مورد استفاده، از یک کویل مسی با پره¬های آلومینیومی تشکیل شده و یک فن سانتریوفوژ(گریز از مرکز)، وظیفه انتقال هوا از روی کویل را بر عهده دارد.

چگونگی عملکرد سیکل تبرید تراکمی:
در این سیکل ابتدا بخار یا گاز مبرد وارد کمپرسور شده ودر اثر کارکرد کمپرسور، دما و فشار آن افزایش می یابد. این مبرد سپس وارد کندانسور شده و با از دست دادن حرارت تبدیل به مایع می شود. مایع مبرد پس از خروج از کندانسور وارد لوله مویین شده و باکاسته شدن فشار آن وارد اواپراتور می گردد و در اواپراتور با گرفتن حرارت محیط تبدیل به گاز می شود. گاز مبرد در ادامه مجدداً وارد کمپرسور شده واین چرخه دائماً تکرار می شود.


ویژگیهای سیستم¬های تهویه مطبوع میتسوبیشی الکتریک:
دستگاههای میتسوبیشی الکتریک در مقابل نوسانات برق دارای قابلیت متفاوتی می¬باشند. این دستگاه¬ها، مجهز به سیستم فیلترینگ نوسانات برق (شامل دیود زنر، فیوز شیشه ای و وریستور) می¬باشد که در صورت نیاز از کمپرسور دستگاه در مقابل نوسانات برق محافظت می¬نماید.

1. گستردگی عملکرد دستگاه تا دمای 54 درجه سانتیگراد
2. مطابقت عملکردی با شرایط آب و هوایی گرم و خشک یا حاره ای (تروپیکال)
3. ابعاد مناسب یونیت داخلی و خارجی به منظور مطابقت با معماری داخلی
4. قابلیت تنظیم براساس فشار استاتیکی بالا و فشار استاتیکی استاندارد( High Static Pressureو Standard Static Pressure)
5. پوشش محافظ ضد خوردگی استاندارد
6. راندمان (EER) بالا
7. مصرف برق پایین
8. شیب¬دار بودن سینی درین یونیت داخلی به منظور تخلیه مناسب
9. مجهز به جدیدترین تکنولوی ها و قطعات شامل:
 اولین و مهمترین نکته¬ای که در مورد دستگاه¬های تهویه مطبوع میتسوبیشی الکتریک باید به آن اشاره نمود، تکنولوژی منحصر به فرد این دستگاه¬ها در به کارگیری سیستم آکومولاتور در سیکل تبرید آنها می¬باشد که همین امر موجب تفاوت عمده¬ای در بازدهی این سیستم¬ها نسبت به سایر برندهای روز دنیا (که در آن¬ها از سیکل ساده¬ی تبرید استفاده می¬شود) گردیده است. آکومولاتور وظیفه جدا کردن مبرد از روغن کمپرسور، رطوبت¬زدایی از مبرد و جلوگیری از ورود هرگونه مایع به صورت مخلوط با گاز مبرد به کمپرسور را بر عهده دارد.


 Crank Case Heater: وظیفه این قطعه جلوگیری از برگشت گاز Super heat از کندانسور به کمپرسور و گرم نگه داشتن روغن کمپرسورمی¬باشد که باعث می¬گردد که روغن کمپرسور که در قسمت پایینی کمپرسور قرار می¬گیرد همیشه گرم نگهداری شود و دستگاه به صورت روان و به راحتی استارت نماید و در نتیجه مصرف برق دستگاه با کاهش همراه شود.


 ترموستات فابریک قابل برنامه ریزی و مجهز به عیب¬یاب الکترونیکی
 فیلتر آنتی¬باکتریال ضد حساسیت و آلرژی
 کویل آب¬گرم با قابلیت فرمان پذیری از ترموستات دستگاه و تعیین ظرفیت گرمایی کویل آب¬گرم براساس شرایط آب و هوایی ایران

 کویل اواپراتور در ظرفیت¬های 3 تن به بالا چهار ردیفه می¬باشد که باعث انتقال برودت و قدرت سرمایشی بالا در دستگاه می¬گردد.
 دستگاه¬های میتسوبیشی الکتریک دارای یک تله روغن در کندانسینگ یونیت می¬باشد که باعث سهولت برگشت روغن به کمپرسور می¬گردد.
 دستگاه¬های میتسوبیشی الکتریک دارای دو لوله موئین (یک عدد در هواساز و یک عدد در کندانسور) برای انجام عملیات تبرید در مبرد می¬باشد که این مسأله سبب افزایش راندمان سیکل تبرید می گردد.

مبلغ قابل پرداخت 0 تومان

  انتشار : ۲ مهر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 234

برای دریافت خدمات فنی - مهندسی -طراحی و نظارت به گروه پشتیبانی فنی ما تکیه کنید. گروه تاسیساتی آبراه متشکل از مهندسان با تجربه و مسلط آماده ی مشاوره و نظارت و محاسبات مورد نظر برای طراحی سیستم شما هستند.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما