یستم تهویه داکتد اسپلیت:
سیستم¬های تهویه داکتد اسپلیت یا سیستم¬های تهویه کانالی، سیستم¬های تهویه مطبوعی هستند که بار سرمایشی مورد نیاز را از طریق سیکل تبرید تراکمی و بار گرمایشی مورد نیاز را توسط کویل آب گرم تعبیه شده بر روی آنها تأمین
می¬نمایند. حجم هوای تولیدی در این سیستم¬ از طریق کانال¬های تعبیه شده در خروجی دستگاه¬ به فضاهای مورد نظر انتقال
می¬یابد. استقلال هر یک از واحدهای مصرف کننده، صرفه¬جویی در هزینه¬های اولیه و هزینه¬های عملکردی از مزایای مهم این سیستم¬ها می¬باشند.
اجزای سیکل تبرید تراکمی:
سیکل تبرید به طور کلی از چهار جزء اصلی تشکیل شده است که این بخش¬ها عبارتند از:
1) کمپرسور:
کمپرسور یا متراکم کننده وسیله¬ای است جهت متراکم کردن و افزایش فشار انواع گازها در سیکل تبرید تراکمی. در واقع اصلی¬ترین قسمت یک سیکل تبرید و قلب آن کمپرسور می¬باشد. کمپرسور دارای یک لوله مکش (Suction) و یک لوله رانش(Discharge) می¬باشد.
انواع گوناگونی از کمپرسورها در تهویه مطبوع استفاده می¬شود که بیشترین وپر مصرفترین آنها عبارتند از:
o کمپرسورهای رفت وبرگشتی یا سیلندر پیستونی (Reciprocating)
o کمپرسورهای غلتکی (Rotary)
o کمپرسورهای حلزونی (Scroll)
2) کندانسور:
کندانسور یا تقطیر کننده، نوعی مبدل حرارتی است که مبرد گازی شکل متراکم شده در کمپرسور، با فشار بالا وارد آن شده و سپس با وزش و عبور هوا از لابه¬لای لوله¬های فین دار آن و خنک شدن نسبی مبرد در فشار بالا، مبرد متراکم شده از حالت گازی به مایع تغییر حالت می¬دهد.
3) کپیلاری تیوب:
کپیلاری تیوب یا لوله مویین، یک لوله باریک و بلند مسی است که وظیفه آن ایجاد اُفت فشار مناسب در مسیر عبور مایع مبرد از قسمت فشار بالای سیستم (کندانسور) به قسمت فشار پائین آن (اوپراتور) می¬باشد.
4) اواپراتور:
اواپراتور یا تبخیر کننده، مبدل حرارتی می¬باشدکه با جذب گرما از محیط مورد نظر (فضای داخل ساختمان)، باعث تغییر حالت مبرد (در فشار پائین) از مایع به گاز می¬گردد. برای این منظور وجذب بهتر گرما وانتقال آن به محیط بیرون ساختمان، هوا از بین لوله ها وپره¬ها عبور داده می شود. اواپراتور دستگاه¬های این شرکت از نوع انبساط مستقیم (DX) بوده و مانند کندانسور مورد استفاده، از یک کویل مسی با پره¬های آلومینیومی تشکیل شده و یک فن سانتریوفوژ(گریز از مرکز)، وظیفه انتقال هوا از روی کویل را بر عهده دارد.
چگونگی عملکرد سیکل تبرید تراکمی:
در این سیکل ابتدا بخار یا گاز مبرد وارد کمپرسور شده ودر اثر کارکرد کمپرسور، دما و فشار آن افزایش می یابد. این مبرد سپس وارد کندانسور شده و با از دست دادن حرارت تبدیل به مایع می شود. مایع مبرد پس از خروج از کندانسور وارد لوله مویین شده و باکاسته شدن فشار آن وارد اواپراتور می گردد و در اواپراتور با گرفتن حرارت محیط تبدیل به گاز می شود. گاز مبرد در ادامه مجدداً وارد کمپرسور شده واین چرخه دائماً تکرار می شود.
ویژگیهای سیستم¬های تهویه مطبوع میتسوبیشی الکتریک:
دستگاههای میتسوبیشی الکتریک در مقابل نوسانات برق دارای قابلیت متفاوتی می¬باشند. این دستگاه¬ها، مجهز به سیستم فیلترینگ نوسانات برق (شامل دیود زنر، فیوز شیشه ای و وریستور) می¬باشد که در صورت نیاز از کمپرسور دستگاه در مقابل نوسانات برق محافظت می¬نماید.
1. گستردگی عملکرد دستگاه تا دمای 54 درجه سانتیگراد
2. مطابقت عملکردی با شرایط آب و هوایی گرم و خشک یا حاره ای (تروپیکال)
3. ابعاد مناسب یونیت داخلی و خارجی به منظور مطابقت با معماری داخلی
4. قابلیت تنظیم براساس فشار استاتیکی بالا و فشار استاتیکی استاندارد( High Static Pressureو Standard Static Pressure)
5. پوشش محافظ ضد خوردگی استاندارد
6. راندمان (EER) بالا
7. مصرف برق پایین
8. شیب¬دار بودن سینی درین یونیت داخلی به منظور تخلیه مناسب
9. مجهز به جدیدترین تکنولوی ها و قطعات شامل:
اولین و مهمترین نکته¬ای که در مورد دستگاه¬های تهویه مطبوع میتسوبیشی الکتریک باید به آن اشاره نمود، تکنولوژی منحصر به فرد این دستگاه¬ها در به کارگیری سیستم آکومولاتور در سیکل تبرید آنها می¬باشد که همین امر موجب تفاوت عمده¬ای در بازدهی این سیستم¬ها نسبت به سایر برندهای روز دنیا (که در آن¬ها از سیکل ساده¬ی تبرید استفاده می¬شود) گردیده است. آکومولاتور وظیفه جدا کردن مبرد از روغن کمپرسور، رطوبت¬زدایی از مبرد و جلوگیری از ورود هرگونه مایع به صورت مخلوط با گاز مبرد به کمپرسور را بر عهده دارد.
Crank Case Heater: وظیفه این قطعه جلوگیری از برگشت گاز Super heat از کندانسور به کمپرسور و گرم نگه داشتن روغن کمپرسورمی¬باشد که باعث می¬گردد که روغن کمپرسور که در قسمت پایینی کمپرسور قرار می¬گیرد همیشه گرم نگهداری شود و دستگاه به صورت روان و به راحتی استارت نماید و در نتیجه مصرف برق دستگاه با کاهش همراه شود.
ترموستات فابریک قابل برنامه ریزی و مجهز به عیب¬یاب الکترونیکی
فیلتر آنتی¬باکتریال ضد حساسیت و آلرژی
کویل آب¬گرم با قابلیت فرمان پذیری از ترموستات دستگاه و تعیین ظرفیت گرمایی کویل آب¬گرم براساس شرایط آب و هوایی ایران
کویل اواپراتور در ظرفیت¬های 3 تن به بالا چهار ردیفه می¬باشد که باعث انتقال برودت و قدرت سرمایشی بالا در دستگاه می¬گردد.
دستگاه¬های میتسوبیشی الکتریک دارای یک تله روغن در کندانسینگ یونیت می¬باشد که باعث سهولت برگشت روغن به کمپرسور می¬گردد.
دستگاه¬های میتسوبیشی الکتریک دارای دو لوله موئین (یک عدد در هواساز و یک عدد در کندانسور) برای انجام عملیات تبرید در مبرد می¬باشد که این مسأله سبب افزایش راندمان سیکل تبرید می گردد.
مبلغ قابل پرداخت 0 تومان